Úspech nevzniká len tak z ničoho. Existuje viacero faktorov, ktoré vplývajú na to, či človek nakoniec uspeje. Patrí sem trpezlivosť, vytrvalosť, efektívna práca a taktiež ľudia okolo nás, ktorí formujú naše myslenie a konanie.
Zoberme si napríklad nádejného mladého futbalistu, ktorý dokáže uspieť aj vďaka dobrému trénerovi, ktorý z neho dostane to najlepšie.
Tie správne typy ľudí vám pomôžu dosiahnuť úspech skôr, než tí, ktorí vás budú v osobnostnom rozvoji brzdiť. Takže akými ľuďmi sa obklopovať?
Možno aj vy poznáte niekoho, kto je vo svojej práci považovaný za veľmi vytrvalého. Možno ste to práve vy, koho ostatní označujú za neoblomného. Práve tento typ človeka vám vie poskytnúť motiváciu, ktorá je na ceste za úspechom veľmi dôležitá.
Zatiaľ čo porovnávanie úspechu dvoch ľudí je ako porovnávať jablká a pomaranče, nie je žiadny problém v tom, ak budete svoj drive v práci prirovnávať k drivu niekoho iného. Lebo práve vášeň a odhodlanie sú kľúčom k úspešnému podnikaniu.
Ľudia majú tendenciu byť dobrí v tom, čo robia, pokiaľ sú šťastní. Negatívne naladení ľudia znižujú pracovnú morálku a neposkytujú žiadnu inšpiráciu.
Ak budete tráviť veľa času s negatívnymi ľuďmi, ublížite tým svojej kreativite a neskôr aj celkovému podnikateľskému úspechu. Stretávanie sa s pozitívne naladenými ľuďmi bude mať presne opačný efekt – budú vás podporovať na vašej ceste k úspechu. Keď sa do tímu kolegov a zamestnancov vnesie radosť a nadšenie, zvýši sa tým celková morálka aj motivácia.
Albert Einstein raz povedal: „Dôležité je neprestávať sa pýtať.“
Ako podnikatelia by ste si mali neustále klásť otázky – otázky týkajúce sa samého seba či svojej firmy.
Problémom je, že dôležité otázky vám nikdy nepoloží jediná osoba. Ak sa obklopíte ľuďmi, ktorí sa prirodzene veľa pýtajú, získate od nich viacero pohľadov na vaše podnikanie. Možno že veľká časť ich otázok neprinesie nič prevratné. Avšak postupom času sa vás niekto opýta otázku, ktorá má potenciál zmeniť váš názor od základu, alebo aspoň čiastočne.
Niektoré typy ľudí, ktoré by sa dali označiť za „nepodnikateľské,“ vnímajú podnikateľov ako snílkov. Je možné, že máme určité vízie, ktoré sa nikdy nesplnia, ale to nie je podstatné. Dôležité je, že sa prácou na dosiahnutí týchto snov posuniete na úroveň, ktorú si tí „nesnívajúci“ nikdy nevyskúšajú.
Je preto dôležité, aby sa obklopili ľuďmi, ktorí majú podobné alebo rovnaké sny, ako vy. Keď uvidíte ich drive a nadšenie, bude sa vám na svojom sne pracovať oveľa ľahšie.
Ste obrazom toho, s akými ľuďmi sa stretávate. Uistite sa, že ste v priamom kontakte s osobami, ktoré vás posúvajú vpred, inšpirujú vás a motivujú. Keď rastie vaša osobnosť, rastie aj váš biznis.
Táto skutočnosť môže znamenať, že sa zmení okruh vašich kamarátov a kolegov, ale taký je život.
Zdroj : svetbohatych.com